Festivalagenda Blog Zoek

Leestijd: 1 minuut.

Nieuws

Maak kans op het Gouden Festivalbandje en ga deze zomer op festival roadtrip

Door Gabriëla van der Hel op maandag 8 mei 2017

Het komt vaker voor dat twee totaal verschillende merken, met een hele andere doelgroep en associatie, een samenwerking aangaan. Oftewel, in hippe marketing termen: ‘co-branding’. En laat er nou net een hele toffe campagne gelanceerd zijn die we jou niet konden onthouden. De campagne heet het ‘Gouden Festivalbandje’ en je kan er tickets, een auto én € 1500 zakgeld mee winnen voor een roadtrip naar jouw lievelingsfestival in Europa.

Tussen wie deze samenwerking is? Automerk Mazda en muziekduizendpoot Beardyman. Deze baardige beatboxer, cabaretier en muzikant staat bekend om zijn overweldigende ‘mond muziek’. Hij gebruikt zijn stem en zijn live-looping systeem om je het gevoel te geven dat je naar een hele band luistert, in plaats van naar een one-man show. Hij is bizar muzikaal-getalenteerd en hij zegt zelf dat hij dit te danken heeft aan zijn baard: “If I shave my beard, I lose all my powers”.

beardyman

Mazda gaf Beardyman de opdracht om zijn muzikale interpretatie te geven van de combinatie mens en auto. En dit was right up his alley, want Beardyman gebruikt nieuwe technologische kneepjes om een unieke sound te creëren. Het resultaat is een gave track met alleen maar geluiden die uitsluitend van een Mazda MX-5 komen. Trommelen op de uitlaatpijp. De stem van het navigatiesysteem. Een beetje wrijven op de bekleding. Best opwindend eigenlijk. Het eindtrack is uitermate representatief voor Mazda’s ‘drive together’, ofwel de verbinding tussen mens en auto.

beardyman2

Een saillant detail: het filmpje is één take opgenomen en het enthousiasme van Beardyman werkt erg aanstekelijk. Hij weet een futuristische sound met een goede beat eronder neer te zetten. Voor je het weet zit je mee te tikken op je eigen been. Nieuwsgierig? Bekijk het filmpje dan HIER. En om mee te doen aan de win-actie hoef je alleen maar in te vullen naar welke muziek je het liefste luistert, met welk Mazda model jij naar een festival zou willen rijden, en wie van jouw vrienden het gelukkige vijfde wiel mag zijn. Klinkt te goed om waar te zijn? Nee hoor. Zie het als Sjakie en de chocoladefabriek deel 2: Het Gouden Festivalbandje. Maar dan zonder 100 repen te hoeven kopen. Klik hier om naar de win-actie te gaan.

Vond je het leuk? Laat het Gabriëla weten:

of deel:

via Whatsapp via e-mail

Meer uit het blog

Volwassen kinderen zijn de baas op Het Land van Ooit Festival

Report over Het Land van Ooit

Dinsdag 15 augustus 2017

Het Land van Ooit festival beleefde een prima debuut. Gabriëla nam voor ons een kijkje.

Paradigm Festival, uniek in zijn soort

Nieuws

Dinsdag 15 augustus 2017

Jackie ging voor ons naar Paradigm Festival in Groningen. Lees hier wat ze ervan vond.

De ongezouten mening van kinderen over Appelsap 2017

Report over Appelsap

Inclusief fotoalbum

Zondag 13 augustus 2017

Drie dingen spreken de waarheid; dronken mensen, leggings en kinderen. Dat er meer dan gebruikelijk veel kinderen op Appelsap rondliepen...

De grootste elektronische familie van Nederland

Report over Electronic Family

Woensdag 9 augustus 2017

Ralph ging voor ons naar Electronic Family, het grootste outdoor trance-evenement van Europa.

De organisatie, dj's en bezoekers werden samen één bij La Rêve Festival

Report over La Rêve Festival

Dinsdag 8 augustus 2017

Een dromerig report over een dromerig festival.

Lowlands voor: de ontdekkingsreiziger

Nieuws

Maandag 7 augustus 2017

Na Lowlands voor beginners, de nachtbraker en de culinaire fijnproever, volgen nu onze Lowlands-tips voor de festival-ontdekkingsreizigers.

Niemand is zo goed in fout als Guilty Pleasure Festival

Nieuws

Zaterdag 5 augustus 2017

Guilty Pleasure Festival doet wat het moet doen onder een heerlijke stralende zon.

De 11 meest bizarre namen in festival line-ups van 2017

Nieuws

Zaterdag 5 augustus 2017

Het houdt niet op, niet vanzelf.