Festivalagenda Blog Zoek

Leestijd: 1 minuut.

Nieuws

Maak kans op het Gouden Festivalbandje en ga deze zomer op festival roadtrip

Door Gabriëla van der Hel op maandag 8 mei 2017

Het komt vaker voor dat twee totaal verschillende merken, met een hele andere doelgroep en associatie, een samenwerking aangaan. Oftewel, in hippe marketing termen: ‘co-branding’. En laat er nou net een hele toffe campagne gelanceerd zijn die we jou niet konden onthouden. De campagne heet het ‘Gouden Festivalbandje’ en je kan er tickets, een auto én € 1500 zakgeld mee winnen voor een roadtrip naar jouw lievelingsfestival in Europa.

Tussen wie deze samenwerking is? Automerk Mazda en muziekduizendpoot Beardyman. Deze baardige beatboxer, cabaretier en muzikant staat bekend om zijn overweldigende ‘mond muziek’. Hij gebruikt zijn stem en zijn live-looping systeem om je het gevoel te geven dat je naar een hele band luistert, in plaats van naar een one-man show. Hij is bizar muzikaal-getalenteerd en hij zegt zelf dat hij dit te danken heeft aan zijn baard: “If I shave my beard, I lose all my powers”.

beardyman

Mazda gaf Beardyman de opdracht om zijn muzikale interpretatie te geven van de combinatie mens en auto. En dit was right up his alley, want Beardyman gebruikt nieuwe technologische kneepjes om een unieke sound te creëren. Het resultaat is een gave track met alleen maar geluiden die uitsluitend van een Mazda MX-5 komen. Trommelen op de uitlaatpijp. De stem van het navigatiesysteem. Een beetje wrijven op de bekleding. Best opwindend eigenlijk. Het eindtrack is uitermate representatief voor Mazda’s ‘drive together’, ofwel de verbinding tussen mens en auto.

beardyman2

Een saillant detail: het filmpje is één take opgenomen en het enthousiasme van Beardyman werkt erg aanstekelijk. Hij weet een futuristische sound met een goede beat eronder neer te zetten. Voor je het weet zit je mee te tikken op je eigen been. Nieuwsgierig? Bekijk het filmpje dan HIER. En om mee te doen aan de win-actie hoef je alleen maar in te vullen naar welke muziek je het liefste luistert, met welk Mazda model jij naar een festival zou willen rijden, en wie van jouw vrienden het gelukkige vijfde wiel mag zijn. Klinkt te goed om waar te zijn? Nee hoor. Zie het als Sjakie en de chocoladefabriek deel 2: Het Gouden Festivalbandje. Maar dan zonder 100 repen te hoeven kopen. Klik hier om naar de win-actie te gaan.

Vond je het leuk? Laat het Gabriëla weten:

of deel:

via Whatsapp via e-mail

Meer uit het blog

MadNes: Het festival dat het anders durft te doen

Report over MadNes Festival

Inclusief fotoalbum

Woensdag 10 juli 2019

Clinics, surfen, skateboarden, muziek en nog veel meer op een Waddeneiland. MadNes doet alles net even anders.

3x waarom life better was By the Creek

Report over By the Creek Festival

Inclusief fotoalbum

Woensdag 10 juli 2019

Kwam het festival de belofte na, en zo ja, hoe?

Drukbezocht Down the Rabbit Hole doet weer gewoon waar het goed in is

Report over Down The Rabbit Hole

Inclusief fotoalbum

Woensdag 10 juli 2019

Down The Rabbit Hole 2019 bestond uit veel bezoekers en te weinig weinig uren, wat een combinatie is die we...

Festivalbot: een splinternieuw festivalorakel

Nieuws

Maandag 8 juli 2019

Wij spraken met het team achter deze innovatieve festivaltool.

SWF verhuist, vernieuwt en verrast

Nieuws

Vrijdag 5 juli 2019

Met de toenemende concurrentie is het belangrijk om jezelf te vernieuwen, zo zal STRAF_WERK ook gedacht hebben, toen ze hun...

Tips uit de tipi: juli-festivals die een bezoekje waard zijn

Nieuws

Dinsdag 2 juli 2019

Weet jij al waar je deze maand naartoe gaat?

Op deze festivals lopen de meeste Instagrammers rond

Nieuws

Maandag 1 juli 2019

Op Down the Rabbit Hole wordt naar ratio het meest op Instagram gedeeld. Op het Zwarte Cross festival het minst.

Compact Nomads brengt tribe dichter bij elkaar

Report over Nomads Festival

Maandag 1 juli 2019

Nomads levert in op ruimte, maar wint terrein aan gezelligheid.