Festivalagenda Blog Zoek

Leestijd: 1 minuut.

Nieuws

Eventbrite en Instagram: van visuele content naar het verkopen van tickets

Door Timo Kragting op donderdag 10 mei 2018

Vandaag is Instragram officieel toegevoegd als nieuwste distributiepartner van Eventbrite. Meer dan 200 miljoen actieve gebruikers bezoeken iedere dag het profiel van een merk op Instagram. Instagram is een ontzettend krachtig medium om visuele content op te ontdekken. Vanaf vandaag kunnen event organisatoren een “Get Tickets”-knop aan hun profielpagina en Instagram business account toevoegen. Dit maakt het gemakkelijker voor potentiële klanten om meer te weten te komen over de evenementen die worden aangeboden, maar ook om direct tickets te kopen. Dit is mogelijk door een vereenvoudigd aankoopproces waarbij het afrekenen van een ticket in de omgeving van Instagram plaatsvindt.

Eventbrite

Eventbrite is de eerste ticketing partner voor evenementen die een dergelijke samenwerking aangaat met Instagram. Ruim 25 miljoen bedrijven en merken wereldwijd die een Instagram business profiel hebben, krijgen de mogelijkheid om de “Get Tickets”-knop toe te voegen. De integratie met Instagram wordt wereldwijd uitgerold naar alle landen van de EU, de VS, Canada, Brazilië, Australië en Nieuw Zeeland.

Facebook

De partnership met Instagram is een verdere uitbreiding van een lange en succesvolle relatie tussen Eventbrite en Facebook. In 2016 werd het onder andere in Amerika mogelijk gemaakt om tickets direct op Facebook aan te schaffen. In Nederland kon dat vanaf oktober 2017. De integratie met Facebook zorgde voor een significante stijging van ticketverkoop ten opzichte van het redirecten van de gebruiker naar een eventpagina.

Eventbrite heeft in 2017 miljoenen tickets verkocht dankzij samenwerkingen met distributiepartners als Facebook, Spotify en BandsInTown. Dankzij de samenwerking met Instagram wordt nu ook de trend van visuele content vervlochten met de erg lucratieve “experience economy”. Onderzoek toont aan dat 75% van de millennials liever zijn geld spendeert aan ervaringen dan aan materiële zaken. Dit gecombineerd met het feit dat 30% van de online aankopen geïnspireerd zijn op wat mensen hebben gezien op Instagram, maakt dat deze samenwerking een fantastische nieuwe manier biedt om bezoekers te werven voor evenementen.

Meer informatie: https://www.eventbrite.com/blog/eventbrite-instagram-partnership-announcement/

Vond je het leuk? Laat het Timo weten:

of deel:

via Whatsapp via e-mail

Meer uit het blog

Het Amsterdams Verbond maakt 2 minuten lawaai op 5 mei

Nieuws

Zondag 20 januari 2019

Bevrijdingsfestival Het Amsterdams Verbond, dat dit jaar vijf jaar bestaat, keert op 5 mei terug naar de Tuinen van West...

Omarm de winter op Sneeuwbal Festival

Nieuws

Donderdag 17 januari 2019

If you can’t beat them, join them. Zo haalt Sneeuwbal Festival al jaren het beste in de winter naar boven....

Apenkooi Events wint A Greener Festival Award

Nieuws

Donderdag 17 januari 2019

“We willen de duurzaamste internationale festival-organisator van de wereld worden.” ...

Amsterdam Light Festival is het beste medicijn tegen je winterdip

Nieuws

Donderdag 10 januari 2019

Wat dacht je van een tripje langs de gezellige lichtkunst van het Amsterdam Light Festival, met een glaasje glühwein? Of...

DGTL maakt volledige line up bekend voor zevende editie in Amsterdam

Nieuws

Dinsdag 8 januari 2019

Naast al aangekondigde acts als Ben Klock, Carista, Dixon, Disclosure [dj] en Laurent Garnier maken de toegevoegde namen de DGTL...

Sugar Factory sluit haar deuren

Nieuws

Maandag 7 januari 2019

Vanaf maandag 7 januari 2019 zal Sugar Factory in Amsterdam per direct haar deuren sluiten.

Soms heeft een mens gewoon een beetje kerst en Django Wagner nodig

Report over Grootste Sterren Kerstgala

Donderdag 3 januari 2019

Het hele jaar door komen we op de meest uiteenlopende festivals. Van mystieke tuinen in het bos, tot de nieuwste...

RADION concurreert met NYE-huisfeestjes

Nieuws

Donderdag 20 december 2018

Voor onbeperkt dansen, oliebollen en meer kun je beter bij RADION terecht.