Festivalagenda Blog Zoek

Leestijd: 1 minuut.

Nieuws

Eventbrite en Instagram: van visuele content naar het verkopen van tickets

Door Timo Kragting op donderdag 10 mei 2018

Vandaag is Instragram officieel toegevoegd als nieuwste distributiepartner van Eventbrite. Meer dan 200 miljoen actieve gebruikers bezoeken iedere dag het profiel van een merk op Instagram. Instagram is een ontzettend krachtig medium om visuele content op te ontdekken. Vanaf vandaag kunnen event organisatoren een “Get Tickets”-knop aan hun profielpagina en Instagram business account toevoegen. Dit maakt het gemakkelijker voor potentiële klanten om meer te weten te komen over de evenementen die worden aangeboden, maar ook om direct tickets te kopen. Dit is mogelijk door een vereenvoudigd aankoopproces waarbij het afrekenen van een ticket in de omgeving van Instagram plaatsvindt.

Eventbrite

Eventbrite is de eerste ticketing partner voor evenementen die een dergelijke samenwerking aangaat met Instagram. Ruim 25 miljoen bedrijven en merken wereldwijd die een Instagram business profiel hebben, krijgen de mogelijkheid om de “Get Tickets”-knop toe te voegen. De integratie met Instagram wordt wereldwijd uitgerold naar alle landen van de EU, de VS, Canada, Brazilië, Australië en Nieuw Zeeland.

Facebook

De partnership met Instagram is een verdere uitbreiding van een lange en succesvolle relatie tussen Eventbrite en Facebook. In 2016 werd het onder andere in Amerika mogelijk gemaakt om tickets direct op Facebook aan te schaffen. In Nederland kon dat vanaf oktober 2017. De integratie met Facebook zorgde voor een significante stijging van ticketverkoop ten opzichte van het redirecten van de gebruiker naar een eventpagina.

Eventbrite heeft in 2017 miljoenen tickets verkocht dankzij samenwerkingen met distributiepartners als Facebook, Spotify en BandsInTown. Dankzij de samenwerking met Instagram wordt nu ook de trend van visuele content vervlochten met de erg lucratieve “experience economy”. Onderzoek toont aan dat 75% van de millennials liever zijn geld spendeert aan ervaringen dan aan materiële zaken. Dit gecombineerd met het feit dat 30% van de online aankopen geïnspireerd zijn op wat mensen hebben gezien op Instagram, maakt dat deze samenwerking een fantastische nieuwe manier biedt om bezoekers te werven voor evenementen.

Meer informatie: https://www.eventbrite.com/blog/eventbrite-instagram-partnership-announcement/

Vond je het leuk? Laat het Timo weten:

of deel:

via Whatsapp via e-mail

Meer uit het blog

Bonobo, Yellow Claw en Oscar and the Wolf onder laatste grote namen voor Sziget 2018

Nieuws

Vrijdag 25 mei 2018

De line-up is nu zo goed als compleet.

Het geheim van de Zon

Report over De Zon

Donderdag 24 mei 2018

Geen festival zo vreemd, uniek en smerig lekker als de Zon. Wat is het geheim?

Wildeburg maakt de gehele line-up bekend

Nieuws

Donderdag 24 mei 2018

Grofweg zo'n 140 namen pronken op 't affiche.

"We willen ooit stagediven in pak."

Nieuws

Woensdag 23 mei 2018

Hoe kicken is het om talenten te volgen die op het punt van doorbreken staan? Lees hier het resultaat.

De onbereikbare climax van de opwarm-dj

Nieuws

Dinsdag 22 mei 2018

Hard to get vind ik juist lekker

“XTC is de nieuwe cannabis geworden”

Nieuws

Donderdag 17 mei 2018

Wetenschapper en raver Ton Nabben vertelt over zijn jarenlange onderzoek over drugsgebruik in het uitgaans- en festivalleven

Onze route door de timetable van Toffler Festival

Nieuws

Dinsdag 15 mei 2018

Zeg maar dag tegen je keuzestress

The Crave Festival: de hele dag trippen achter de duinen

Nieuws

Maandag 14 mei 2018

Obscure electro en Haagse gezelligheid blijken de perfecte match te zijn