Festivalagenda Blog Zoek

Leestijd: 1 minuut.

Nieuws

Eventbrite en Instagram: van visuele content naar het verkopen van tickets

Door Timo Kragting op donderdag 10 mei 2018

Vandaag is Instragram officieel toegevoegd als nieuwste distributiepartner van Eventbrite. Meer dan 200 miljoen actieve gebruikers bezoeken iedere dag het profiel van een merk op Instagram. Instagram is een ontzettend krachtig medium om visuele content op te ontdekken. Vanaf vandaag kunnen event organisatoren een “Get Tickets”-knop aan hun profielpagina en Instagram business account toevoegen. Dit maakt het gemakkelijker voor potentiële klanten om meer te weten te komen over de evenementen die worden aangeboden, maar ook om direct tickets te kopen. Dit is mogelijk door een vereenvoudigd aankoopproces waarbij het afrekenen van een ticket in de omgeving van Instagram plaatsvindt.

Eventbrite

Eventbrite is de eerste ticketing partner voor evenementen die een dergelijke samenwerking aangaat met Instagram. Ruim 25 miljoen bedrijven en merken wereldwijd die een Instagram business profiel hebben, krijgen de mogelijkheid om de “Get Tickets”-knop toe te voegen. De integratie met Instagram wordt wereldwijd uitgerold naar alle landen van de EU, de VS, Canada, Brazilië, Australië en Nieuw Zeeland.

Facebook

De partnership met Instagram is een verdere uitbreiding van een lange en succesvolle relatie tussen Eventbrite en Facebook. In 2016 werd het onder andere in Amerika mogelijk gemaakt om tickets direct op Facebook aan te schaffen. In Nederland kon dat vanaf oktober 2017. De integratie met Facebook zorgde voor een significante stijging van ticketverkoop ten opzichte van het redirecten van de gebruiker naar een eventpagina.

Eventbrite heeft in 2017 miljoenen tickets verkocht dankzij samenwerkingen met distributiepartners als Facebook, Spotify en BandsInTown. Dankzij de samenwerking met Instagram wordt nu ook de trend van visuele content vervlochten met de erg lucratieve “experience economy”. Onderzoek toont aan dat 75% van de millennials liever zijn geld spendeert aan ervaringen dan aan materiële zaken. Dit gecombineerd met het feit dat 30% van de online aankopen geïnspireerd zijn op wat mensen hebben gezien op Instagram, maakt dat deze samenwerking een fantastische nieuwe manier biedt om bezoekers te werven voor evenementen.

Meer informatie: https://www.eventbrite.com/blog/eventbrite-instagram-partnership-announcement/

Vond je het leuk? Laat het Timo weten:

of deel:

via Whatsapp via e-mail

Meer uit het blog

Appelsap blijkt ook zonder Amerikaanse headliners het leukste buurtfeestje van Amsterdam te zijn

Nieuws

Woensdag 15 augustus 2018

Wij weten namelijk heel goed hoe we zelf een feestje moeten bouwen.

Drumcode Festival: meer dan een debutant

Nieuws

Maandag 13 augustus 2018

We gingen in gesprek met organisator en DJ: Bart Skils

Zeldzame stagearchitectuur, kunst en kasteelraves

Nieuws

Donderdag 9 augustus 2018

Het Belgische HORST Festival zou zo maar eens de verrassing van het jaar kunnen worden

Vunzige Deuntjes wil meer vrouwen in de DJ-booth

Nieuws

Donderdag 9 augustus 2018

Vunzige Deuntjes boekt in september alleen maar vrouwelijke artiesten tijdens alle clubevenementen.

LIEF gaat LIVE met Jungle By Night, Kraak & Smaak, Lövestad en meer

Nieuws

Donderdag 9 augustus 2018

Dit jaar breidt LIEF haar oeuvre uit en wordt er op muzikaal gebied een nieuwe stroming meegenomen.

Twee uit verzorgingshuis weggelopen senioren teruggevonden op Duits metalfestival

Nieuws

Maandag 6 augustus 2018

Na een lange zoektocht van de politie was het tweetal teruggevonden op het Duitse metalfestival Wacken Open Air.

De Festivaldop vervult een sleutel(bos)functie op je snikhete festivaldag

Nieuws

Vrijdag 3 augustus 2018

Met deze multifunctionele gadget kom je niks meer tekort tijdens dit festivalseizoen

Hoe gierig of gul zijn de bezoekers van Woo Hah?

Nieuws

Donderdag 2 augustus 2018

Gierige Gasten en Iris Enthoven zochten het uit.