Ticket Deals Festivalagenda Blog Zoek

Leestijd: 1 minuut.

Nieuws

Eventbrite en Instagram: van visuele content naar het verkopen van tickets

Door Timo Kragting op donderdag 10 mei 2018

Vandaag is Instragram officieel toegevoegd als nieuwste distributiepartner van Eventbrite. Meer dan 200 miljoen actieve gebruikers bezoeken iedere dag het profiel van een merk op Instagram. Instagram is een ontzettend krachtig medium om visuele content op te ontdekken. Vanaf vandaag kunnen event organisatoren een “Get Tickets”-knop aan hun profielpagina en Instagram business account toevoegen. Dit maakt het gemakkelijker voor potentiële klanten om meer te weten te komen over de evenementen die worden aangeboden, maar ook om direct tickets te kopen. Dit is mogelijk door een vereenvoudigd aankoopproces waarbij het afrekenen van een ticket in de omgeving van Instagram plaatsvindt.

Eventbrite

Eventbrite is de eerste ticketing partner voor evenementen die een dergelijke samenwerking aangaat met Instagram. Ruim 25 miljoen bedrijven en merken wereldwijd die een Instagram business profiel hebben, krijgen de mogelijkheid om de “Get Tickets”-knop toe te voegen. De integratie met Instagram wordt wereldwijd uitgerold naar alle landen van de EU, de VS, Canada, Brazilië, Australië en Nieuw Zeeland.

Facebook

De partnership met Instagram is een verdere uitbreiding van een lange en succesvolle relatie tussen Eventbrite en Facebook. In 2016 werd het onder andere in Amerika mogelijk gemaakt om tickets direct op Facebook aan te schaffen. In Nederland kon dat vanaf oktober 2017. De integratie met Facebook zorgde voor een significante stijging van ticketverkoop ten opzichte van het redirecten van de gebruiker naar een eventpagina.

Eventbrite heeft in 2017 miljoenen tickets verkocht dankzij samenwerkingen met distributiepartners als Facebook, Spotify en BandsInTown. Dankzij de samenwerking met Instagram wordt nu ook de trend van visuele content vervlochten met de erg lucratieve “experience economy”. Onderzoek toont aan dat 75% van de millennials liever zijn geld spendeert aan ervaringen dan aan materiële zaken. Dit gecombineerd met het feit dat 30% van de online aankopen geïnspireerd zijn op wat mensen hebben gezien op Instagram, maakt dat deze samenwerking een fantastische nieuwe manier biedt om bezoekers te werven voor evenementen.

Meer informatie: https://www.eventbrite.com/blog/eventbrite-instagram-partnership-announcement/

Vond je het leuk? Laat het Timo weten:

of deel:

via Whatsapp via e-mail

Meer uit het blog

Aangepast Pleinvrees am Strand belooft een muzikale stranddag te worden

Nieuws

Vrijdag 7 augustus 2020

"Lekker flaneren aan de Amsterdamse kust, pootjes in het goudgele zand, de fijnste muziek en een grijns op je giecheltje...

18 juli is het Nationale Festivalcrew-dag: een ode aan alle festivalmedewerkers

Nieuws

Dinsdag 7 juli 2020

De organisatie van de Zwarte Cross en Mañana Mañana roept alle festivalmedewerkers in Nederland op om 18 juli 2020 een...

HEMtuin is met afstand het meest veelzijdige festivalalternatief tot nu toe

Inclusief fotoalbum

Dinsdag 30 juni 2020

We mochten weer eens op pad en dat beviel goed!

Dit zijn de 10 beste festivalalternatieven deze zomer

Nieuws

Donderdag 25 juni 2020

Terrastivals, festivalloze festivalcampings, dance dineren op een boot, er kan van alles deze zomer zonder festivals.

LatinVillage en The Good Guyz realiseren eerste luxe culinaire camping van Nederland

Nieuws

Woensdag 24 juni 2020

Taste of Amsterdam, Latinvillage Festival en The Good Guyz, realiseren de eerste glamping waar dagelijks wordt gekookt door Nederlandse topchefs.

Nederlandse muziekbranche overhandigt 60.000 handtekeningen van petitie 'Liefde voor Muziek'

Nieuws

Dinsdag 23 juni 2020

Aanstaande donderdagmiddag (25 juni om 13.15 uur) overhandigt de Nederlandse muziekindustrie de resultaten van de petitie ‘Liefde voor Muziek’, die...

MOJO en VODAFONE lanceren streamingplatform Larger Than Live

Nieuws

Vrijdag 19 juni 2020

Donderdag 9 juli eerste show door Nielson. Ook De Staat, De Jeugd van Tegenwoordig, Maan, Frenna Deluxe en Rolf Sanchez...

HEMtuin Terrastival is Nederlands grootste culturele anderhalvemeterterras

Nieuws

Dinsdag 16 juni 2020

Zo wordt 't toch nog wat, deze fesivalzomer.