Ticket Deals Festivalagenda Blog Zoek

Leestijd: 1 minuut.

Nieuws

Eventbrite en Instagram: van visuele content naar het verkopen van tickets

Door Timo Kragting op donderdag 10 mei 2018

Vandaag is Instragram officieel toegevoegd als nieuwste distributiepartner van Eventbrite. Meer dan 200 miljoen actieve gebruikers bezoeken iedere dag het profiel van een merk op Instagram. Instagram is een ontzettend krachtig medium om visuele content op te ontdekken. Vanaf vandaag kunnen event organisatoren een “Get Tickets”-knop aan hun profielpagina en Instagram business account toevoegen. Dit maakt het gemakkelijker voor potentiële klanten om meer te weten te komen over de evenementen die worden aangeboden, maar ook om direct tickets te kopen. Dit is mogelijk door een vereenvoudigd aankoopproces waarbij het afrekenen van een ticket in de omgeving van Instagram plaatsvindt.

Eventbrite

Eventbrite is de eerste ticketing partner voor evenementen die een dergelijke samenwerking aangaat met Instagram. Ruim 25 miljoen bedrijven en merken wereldwijd die een Instagram business profiel hebben, krijgen de mogelijkheid om de “Get Tickets”-knop toe te voegen. De integratie met Instagram wordt wereldwijd uitgerold naar alle landen van de EU, de VS, Canada, Brazilië, Australië en Nieuw Zeeland.

Facebook

De partnership met Instagram is een verdere uitbreiding van een lange en succesvolle relatie tussen Eventbrite en Facebook. In 2016 werd het onder andere in Amerika mogelijk gemaakt om tickets direct op Facebook aan te schaffen. In Nederland kon dat vanaf oktober 2017. De integratie met Facebook zorgde voor een significante stijging van ticketverkoop ten opzichte van het redirecten van de gebruiker naar een eventpagina.

Eventbrite heeft in 2017 miljoenen tickets verkocht dankzij samenwerkingen met distributiepartners als Facebook, Spotify en BandsInTown. Dankzij de samenwerking met Instagram wordt nu ook de trend van visuele content vervlochten met de erg lucratieve “experience economy”. Onderzoek toont aan dat 75% van de millennials liever zijn geld spendeert aan ervaringen dan aan materiële zaken. Dit gecombineerd met het feit dat 30% van de online aankopen geïnspireerd zijn op wat mensen hebben gezien op Instagram, maakt dat deze samenwerking een fantastische nieuwe manier biedt om bezoekers te werven voor evenementen.

Meer informatie: https://www.eventbrite.com/blog/eventbrite-instagram-partnership-announcement/

Vond je het leuk? Laat het Timo weten:

of deel:

via Whatsapp via e-mail

Meer uit het blog

Splinternieuw Studio Festivale maakt eerste namen bekend

Nieuws

Donderdag 27 februari 2020

O.a. Claptone, David Vunk en Hot Since 82 pronken op het affiche.

Vunzige Deuntjes Festival maakt volledige line-up bekend

Nieuws

Donderdag 27 februari 2020

O.a. Stefflon Don, Ronnie Flex, Bizzey en Tabitha komen naar het Amsterdamse Bos.

Bungalup hint naar 2020 editie

Nieuws

Dinsdag 25 februari 2020

Via social media hint het populaire bungalowfestival naar een nieuwe editie in 2020.

Enter the Snow laat potentie wintersportfestivals zien

Report over Enter the Snow

Zondag 23 februari 2020

YellowTipi nam in Avoriaz het fenomeen wintersportfestival onder de loep.

Zo scoor je alsnog een ticket voor het uitverkochte Mystic Garden Festival

Nieuws

Vrijdag 21 februari 2020

Voor iedereen die achter het net heeft gevist.

Sziget Festival 2020 presenteert eerste 80 namen

Nieuws

Donderdag 13 februari 2020

Met o.a. Calvin Harris, Dua Lipa, Kings of Leon, Major Lazer en The Strokes

Major Lazer geeft op 28 maart drie intieme clubconcerten in Amsterdam

Nieuws

Woensdag 12 februari 2020

Major Lazer Soundsystem komt op zaterdag 28 maart met de Major Lazer Soundsystem City Takeovers tour naar Amsterdam voor een...

Reinier Zonneveld lanceert festival met alleen hijzelf in de line-up

Nieuws

Woensdag 12 februari 2020

Op 29 augustus neemt hij 11 uur lang het Hembrugterrein dichtbij Amsterdam over.