Ticket Deals Festivalagenda Blog Zoek

Leestijd: 1 minuut.

Nieuws

Eventbrite en Instagram: van visuele content naar het verkopen van tickets

Door Timo Kragting op donderdag 10 mei 2018

Vandaag is Instragram officieel toegevoegd als nieuwste distributiepartner van Eventbrite. Meer dan 200 miljoen actieve gebruikers bezoeken iedere dag het profiel van een merk op Instagram. Instagram is een ontzettend krachtig medium om visuele content op te ontdekken. Vanaf vandaag kunnen event organisatoren een “Get Tickets”-knop aan hun profielpagina en Instagram business account toevoegen. Dit maakt het gemakkelijker voor potentiële klanten om meer te weten te komen over de evenementen die worden aangeboden, maar ook om direct tickets te kopen. Dit is mogelijk door een vereenvoudigd aankoopproces waarbij het afrekenen van een ticket in de omgeving van Instagram plaatsvindt.

Eventbrite

Eventbrite is de eerste ticketing partner voor evenementen die een dergelijke samenwerking aangaat met Instagram. Ruim 25 miljoen bedrijven en merken wereldwijd die een Instagram business profiel hebben, krijgen de mogelijkheid om de “Get Tickets”-knop toe te voegen. De integratie met Instagram wordt wereldwijd uitgerold naar alle landen van de EU, de VS, Canada, Brazilië, Australië en Nieuw Zeeland.

Facebook

De partnership met Instagram is een verdere uitbreiding van een lange en succesvolle relatie tussen Eventbrite en Facebook. In 2016 werd het onder andere in Amerika mogelijk gemaakt om tickets direct op Facebook aan te schaffen. In Nederland kon dat vanaf oktober 2017. De integratie met Facebook zorgde voor een significante stijging van ticketverkoop ten opzichte van het redirecten van de gebruiker naar een eventpagina.

Eventbrite heeft in 2017 miljoenen tickets verkocht dankzij samenwerkingen met distributiepartners als Facebook, Spotify en BandsInTown. Dankzij de samenwerking met Instagram wordt nu ook de trend van visuele content vervlochten met de erg lucratieve “experience economy”. Onderzoek toont aan dat 75% van de millennials liever zijn geld spendeert aan ervaringen dan aan materiële zaken. Dit gecombineerd met het feit dat 30% van de online aankopen geïnspireerd zijn op wat mensen hebben gezien op Instagram, maakt dat deze samenwerking een fantastische nieuwe manier biedt om bezoekers te werven voor evenementen.

Meer informatie: https://www.eventbrite.com/blog/eventbrite-instagram-partnership-announcement/

Vond je het leuk? Laat het Timo weten:

of deel:

via Whatsapp via e-mail

Meer uit het blog

Een noodzakelijke bom van opgekropte festivaleuforie

Maandag 22 maart 2021

Wat gebeurt er als je na een festivalloos jaar 1.500 festivalfans los laat in Biddinghuizen? Pure extase.

Joris Voorn, De Staat, Chef'Special en meer op testfestivals

Nieuws

Woensdag 24 februari 2021

De kaartverkoop start morgen voor iedereen die zich heeft aangemeld.

Mysteryland start met voorverkoop

Nieuws

Donderdag 11 februari 2021

Mysteryland heeft goede hoop dat ze 27 t/m 29 augustus het voormalig Floriadeterrein in Haarlemmermeer weer kunnen omtoveren tot een...

Pleinvrees Festival viert 10-jarig bestaan op 31 juli

Nieuws

Maandag 8 februari 2021

Weet jij al waar je naartoe gaat deze zomer?

YellowTipi onderzoekt: Hoe groot is de kans dat we deze zomer kunnen festivallen?

Nieuws

Donderdag 4 februari 2021

Floris onderzocht hoe groot de kans is dat we deze zomer weer kunnen festivallen. Vaccinaties, testevenementen, sneltests, wat is er...

Er komt een garantiefonds voor evenementen en dat is geweldig nieuws

Nieuws

Donderdag 21 januari 2021

Waar de evenementenindustrie al maanden om schreeuwt, wordt eindelijk door het kabinet gehoord.

In recordtempo uitverkocht Soenda bevestigt collectieve festivalknaldrang

Nieuws

Donderdag 21 januari 2021

Het populaire house- en techofestival was binnen een paar uur uitverkocht.

Toilet Festival 2020: Live vanaf de plee

Nieuws

Donderdag 19 november 2020

Dansen voor het goede doel op muziek van o.a. Rob Dekay, The Partysquad en Vunzige Deuntjes. Live vanaf de plee.