Festivalagenda Blog Zoek

Leestijd: 1 minuut.

Nieuws

Eventbrite en Instagram: van visuele content naar het verkopen van tickets

Door Timo Kragting op donderdag 10 mei 2018

Vandaag is Instragram officieel toegevoegd als nieuwste distributiepartner van Eventbrite. Meer dan 200 miljoen actieve gebruikers bezoeken iedere dag het profiel van een merk op Instagram. Instagram is een ontzettend krachtig medium om visuele content op te ontdekken. Vanaf vandaag kunnen event organisatoren een “Get Tickets”-knop aan hun profielpagina en Instagram business account toevoegen. Dit maakt het gemakkelijker voor potentiële klanten om meer te weten te komen over de evenementen die worden aangeboden, maar ook om direct tickets te kopen. Dit is mogelijk door een vereenvoudigd aankoopproces waarbij het afrekenen van een ticket in de omgeving van Instagram plaatsvindt.

Eventbrite

Eventbrite is de eerste ticketing partner voor evenementen die een dergelijke samenwerking aangaat met Instagram. Ruim 25 miljoen bedrijven en merken wereldwijd die een Instagram business profiel hebben, krijgen de mogelijkheid om de “Get Tickets”-knop toe te voegen. De integratie met Instagram wordt wereldwijd uitgerold naar alle landen van de EU, de VS, Canada, Brazilië, Australië en Nieuw Zeeland.

Facebook

De partnership met Instagram is een verdere uitbreiding van een lange en succesvolle relatie tussen Eventbrite en Facebook. In 2016 werd het onder andere in Amerika mogelijk gemaakt om tickets direct op Facebook aan te schaffen. In Nederland kon dat vanaf oktober 2017. De integratie met Facebook zorgde voor een significante stijging van ticketverkoop ten opzichte van het redirecten van de gebruiker naar een eventpagina.

Eventbrite heeft in 2017 miljoenen tickets verkocht dankzij samenwerkingen met distributiepartners als Facebook, Spotify en BandsInTown. Dankzij de samenwerking met Instagram wordt nu ook de trend van visuele content vervlochten met de erg lucratieve “experience economy”. Onderzoek toont aan dat 75% van de millennials liever zijn geld spendeert aan ervaringen dan aan materiële zaken. Dit gecombineerd met het feit dat 30% van de online aankopen geïnspireerd zijn op wat mensen hebben gezien op Instagram, maakt dat deze samenwerking een fantastische nieuwe manier biedt om bezoekers te werven voor evenementen.

Meer informatie: https://www.eventbrite.com/blog/eventbrite-instagram-partnership-announcement/

Vond je het leuk? Laat het Timo weten:

of deel:

via Whatsapp via e-mail

Meer uit het blog

Vijftig jaar Pinkpop: "Keep it cool en geen gekke dingen"

Report over Pinkpop

Donderdag 13 juni 2019

Pinkpop is de recordhouder voor het langstlopende jaarlijks terugkerende popfestival ter wereld en mocht dit jaar haar vijftigste (!) verjaardag...

De Wildeburg 2019 line-up ontrafeld

Nieuws

Donderdag 13 juni 2019

Ook een beetje omver geblazen door de gigantische line-up van Wildeburg? Veel bekende namen, maar ook veel onbekende namen gezien?...

The Crave Festival: blakend als nooit tevoren

Report over The Crave Festival

Dinsdag 11 juni 2019

Blakend als nooit tevoren.

Veel festivals afgelast door slechte weersvoorspellingen

Nieuws

Zaterdag 8 juni 2019

O.a. Pleinvrees, Ohm Festival en Drift (de zaterdag) gaan niet door. Zondagfestivals vooralsnog niet in gevaar.

Festifest was weer gezellig, Harry was het daarmee eens

Nieuws

Vrijdag 7 juni 2019

Hedzer zag hoe Harry lekker ging.

AOA voor allen, allen voor AOA

Report over Amsterdam Open Air

Inclusief fotoalbum

Donderdag 6 juni 2019

Dominique ging voor ons naar Amsterdam Open Air en beleefde een soort levende insta-story.

Wildeburg maakt volledige line-up bekend

Nieuws

Donderdag 6 juni 2019

Met o.a. CUT_, Typhoon, Acid Pauli, Axel Boman, Identified Patient, Jungle By Night en Karel.

5 minder geheime redenen om Best Kept Secret te bezoeken

Report over Best Kept Secret Festival

Inclusief fotoalbum

Woensdag 5 juni 2019

Evelien bezocht Best Kept Secret en ontdekte waarom jij dat ook eens zou moeten doen.